Koç Üniversitesi ve Birleşmiş Milletler Eğitim, Bilim ve Kültür Örgütü (UNESCO) arasında imzalanan anlaşma neticesinde Mayıs 2016 tarihinde Koç Üniversitesi UNESCO Toplumsal Cinsiyet Eşitliği ve Sürdürülebilir Kalkınma Kürsüsü kurulmuştur. Yükseköğretim kurumu ve araştırma merkezine tekabül eden bu UNESCO Kürsüsü toplum ve bilimin kesişmesi için bir merkez görevi görmektedir. Kürsü insan esenliğinin iki önemli unsuru olan toplumsal cinsiyet eşitliği ve sürdürülebilir kalkınmayı bir araya getirmektedir. Bu iki temel konuyu birleştiren araştırmaların geliştirilmesini ve araştırmacılar arasında ulusal, bölgesel ve uluslararası iş birliklerinin kurulmasını hedeflemektedir. Koç Üniversitesinin ev sahipliğinde faaliyet gösteren UNESCO Kürsüsü, üniversitenin Toplumsal Cinsiyet ve Kadın Çalışmaları Araştırma ve Uygulama Merkezi (KOÇ-KAM) ile yakından ilişkilidir. 2010 yılında kurulan KOÇ-KAM sürekli olarak araştırma projelerini desteklemekte, eğitim programları yürütmekte, Türkiye’de ve yurt dışındaki benzer alanlarda faaliyet gösteren merkezler ve sivil toplum kuruluşları ile iş birlikleri kurmaktadır.
Bertil Emrah OderUNESCO Kürsüsü Sahibi
Esra ÖzcanUNESCO Kürsüsü İdari Direktörü
Hedefler
Gelişime yönelik hedefler (uzun vadeli)
Türkiye’de toplumsal cinsiyet eşitliğini teşvik etmek
Akademi, kamu sektörü, özel sektör ve hukuk alanında toplumsal cinsiyet eşitliğinin gelişimini teşvik etmek
Araştırma merkezleri, sivil toplum kuruluşları, kamu ve özel sektör gibi paydaşlarla toplumsal cinsiyet eşitliğine yönelik sürdürülebilir çalışmaları kapsayan iş birlikleri kurmak
Türkiye ile Akdeniz çevresinde ve Türkiye ile Avrupa arasında bireysel ve kurumsal iş birlikleri kurmak ve uzmanlık aktarımları sağlamak
Sürdürülebilir kalkınma ve insani kalkınma ile birey ve toplum düzeyinde insan odaklı refahı geliştirmek
Sürdürülebilir kalkınmada toplumsal cinsiyet eşitliğinin rolü konulu araştırmaları geliştirmek
Sürdürülebilir kalkınmaya yönelik olarak toplumsal cinsiyet eşitliğini desteklemek
Toplumsal cinsiyet konulu araştırmaları geliştirmek
Toplumsal cinsiyet eşitliğini araştırma programlarıyla kaynaştırmak
Türkiye ve çevresinde eğitim bilimleri, toplum bilimleri, insani bilimler ve doğa bilimlerinde toplumsal cinsiyet eşitliği ve sürdürülebilir kalkınma konulu disiplinler-arası araştırmaları geliştirmek
Özgün hedefler (kısa vadeli)
Başta toplumsal cinsiyet eşitliği ve sürdürülebilir kalkınma olmak üzere toplumsal cinsiyet konulu araştırmaları desteklemek ve teşvik etmek
Toplumsal cinsiyet konulu uygulamalı araştırmalara dair politikalar geliştirmek ve bu alana yönelik ilgiyi arttırmak
Toplumsal cinsiyet eşitliği konusunda iş yaşamındaki bireylere eğitim vermek
Toplumsal cinsiyet eşitliği ve sürdürülebilir kalkınma konularında politika tavsiyeleri sağlamak
Çerezler, içeriği ve reklamları kişiselleştirmek, sosyal medya içeriği sağlamak ve trafiği analiz etmek için kullanılır. "Tümünü kabul et"i seçerek tüm tanımlama bilgilerini kabul edebilir ya da "Çerez ayarlarını kişiselleştir"i seçerek ayarları düzenleyebilirsiniz.
Herhangi bir web sitesini ziyaret ettiğinizde, tarayıcınızda çoğunlukla çerezler şeklinde bilgi depolayabilir veya alabilir. Bu bilgiler sizinle, tercihlerinizle veya cihazınızla ilgili olabilir ve çoğunlukla sitenin beklediğiniz gibi çalışmasını sağlamak için kullanılır. Bilgiler genellikle sizi doğrudan tanımlamaz, ancak size daha kişiselleştirilmiş bir web deneyimi sağlayabilir. Gizlilik hakkınıza saygı duyduğumuz için, bazı tanımlama bilgilerine izin vermemeyi seçebilirsiniz. Daha fazlasını öğrenmek ve varsayılan ayarlarımızı değiştirmek için farklı kategori başlıklarına tıklayın. Çerez politikasını görüntülemek için buraya tıklayın.
Bu çerezler, web sitesinin çalışması için gereklidir ve sistemlerimizde kapatılamaz.
İstatistiki Çerezler
Bu çerezler, hizmetimizi tüm kullanıcılarımıza nasıl geliştirebileceğimiz konusunda fikir vermek ve anonim bir kullanıcı olarak web sitemizle nasıl etkileşim kurduğunuzu anlamak için kullanılır.
Hedefleme Çerezleri
Bu çerezler, profilinizi oluşturmak ve ilgi alanlarınıza uygun reklamlar sağlamak için kullanılır. Ayrıca, bir reklamı görme sayınızı sınırlandırmak ve reklam kampanyasının etkinliğini ölçmeye yardımcı olmak için kullanılır.